खगेन्द्र संग्रौला

पंचायती निरंकुशताको उत्कर्ष कालमा सुखानीको जंगलमा निरंकुशतन्त्रविरोधी वीरहरूको बलिदानको कथा लेखियो । सो कथाले जन्माएको उदात्त भावना र गहिरो पीडा नेपाली साहित्यको अर्धलिखित वा अल्पलिखित अध्याय हो । सुखानीका जंगलको वीरतापूर्ण कथालाई कि त एक तिलस्मी गाथाका रूपमा चित्रण गरियो कि त त्यसको उदात्त पक्षलाई समेत उपेक्षा गरेर टाउको कटाइको दुष्परिणाम भनी पन्छाइयो । यसरी यस्तो अपूरो मूल्यांकनको घेरा परिपरी सुखानीमा ढालिएका वीरहरूको गाथा बरालियो । वीरहरूको बलिदानलाई कालको सापेक्षताामा इतिहासमा उचित स्थानमा राख्ने काम कवि साहित्यकारहरूको हो । ऋतुको यो संगालो कतै प्रत्यक्ष र कतै परोक्ष रूपमा सोही दिशातर्फको एक संकेत हो भन्ने मलाई लाग्छ ।

मान्छे हराउन थालेका छन् यो कवि आसीकको एउटा कविताको शीर्षक हो । को, किन, कसका हातबाट हराउन थालेका छन्, कविता संगालोभरी यो भावना र चिन्ता व्याप्त छ । अर्को शब्दमा, यो कविता संगालो उनै हराएकाहरूको वीरगाथाको खोजी र मान्छे नहराउने समाजव्यवस्थाको स्थापना गर्ने उत्कृष्ट कामनाको अभिव्यक्ति हो । सुखानीका जंगलको घटनाकै पृष्ठभूमिमा कवि ऋतु आसिकको काव्य चेतको जन्म भएको छ । उहाँ स्वयं सो पृष्ठभूमि निर्माण गर्ने एक योद्धा हुनुहुन्छ । कवि सुखानीका जंगलको क्रुर हत्याको साक्षी पनि हुनुहुन्छ । इतिहासले जनवीरका हत्याको साक्षी बक्ने अभिभारा कविलाई सुम्पेको छ । यो संगालो सोही साक्षी बकाइको एक काव्यात्मक अभिव्यक्ति हो । व्यापक जनजीवनमा व्याप्त चुसाई र थिचाइमुनिको घना अन्धकार र अन्धकारविरूद्ध शिर उठाउन खोज्नेहरूमाथि अन्धकारका पोषकहरूले गर्ने गरेको कठोर दमन र सो मदन विरूद्धको बलवान आक्रोश –आसिकका कविताहरूको मूल भावभूमि यही हो ।

चलनचल्तीका सैद्धान्तिक शब्दावलीका प्रयोगले कविताको भाव ज्यास्ती बोझिलो हुन्छ । जिउँदा भावना र गहन संवेदनाका सहाराले पाठकको विचार र तर्कलाई उत्तेजित गर्न सक्नु उत्तम कविताको लक्षण हो । कवितामा विचार र आदर्शको ठाडो चाप भएमा कविता निम्छरो हुन्छ । कविको आक्रोश र आदर्श सामाजिक जीवनको गतिमय स्पन्दनमार्फत प्रकट भएमा पाठकमा पर्ने त्यसको छाप गहिरो र दिगो हुने कुरामा आसिकजीको भिन्न मत नहोला भन्ने म आशा गर्छु ।

वस्तुवस्ती र अटुट समीक्षाप्रणाली आज हाम्रो साहित्यको खट्कँदो खाँचो हो । यस्तो समीक्षाप्रणालीको अभावमा समीक्षाका नाउँमा नितान्त व्यक्तिगत रूचिअरूचिका आधारमा साहित्यकारहरूलाई उचाल्ने र थचार्ने लहडी चलन चलेको छ । दल, समूह वा समान प्रवृत्तिको सेरोफेरोभित्र स–साना टोली बनाएर तारिफ गराएको जुहारी खेल्ने साँगुरो मानसिकता पनि हाम्रोमा छ । यस्तो अवस्थामा स–वसाना काँटका साहित्यकारहरू वा असाहित्यकारहरूसमेत पनि हनुमान रूपमा देखिनु र इमान्दार र प्रतिभाशाली साहित्यकारहरूले उचित प्रोत्साहन र संरक्षणको अभावमा सार्वजनिक चिनारीको तहसम्म उठ्नै नपाई अन्धकार बिलाउनु अनौठो कुरा होइन । तैपनि, नाम र चर्चाको पर्वाह नगरी संघर्षरत र साधनारत रहने ऋतु आसिकको प्रबल आदर्शनिष्ठाको म सह्राना गर्दछु । हेपिएकाहरूप्रतिको कवि आसिकको सहानुभूति क्षणिक आवेग नभई सचेत प्रतिबद्धता हो र सो कुवराको दसी कविको डेढ दशकको अटुट कविता साधना हो । हिजोका कतिपय कमलवीरहरू आज उदारताको नाउँमा सत्यनिष्ठालाई बिर्संदै ओराली लाग्न लागेका बखतमा पनि आफ्नो प्रतिबद्धतामा अडिग रहनु कविको वैचारिक स्पष्टता र इमानको संकेत हो । ऋतु आसिकको यस संगालोमा उत्तम कविताका बीउहरू मनग्गे छन् । यी बीउहरू मलिलो माटोमा रोपेर मलजल गर्दा आसिकबाट उत्तम कविता रचिनेछन् भन्ने कुरामा म आशावादी छु ।

(प्रलेस पूर्णांक ९ बाट)

(स्रोत : हाँक विक्ली वर्ष २८, अंक ३१ २०६८ असार गते, बुधबार)

Please follow and like us:
error0
fb-share-icon20
Tweet 20
fb-share-icon20

Khagendra Sangraula (born 25 November 1946) is writer, novelist of Nepali literature famous for his unique style of satire. 1. Balyakalkaa Padchapharu 2. Kunsai Kaka Ka Katha 3.Samjhanaka Kuinetaharu 4.Junkiriko Sangeet 5.Aama Ra Yamadutharu 6.Bais Thunga Phool 7.Samjhanako Ainaka Tasbirharu 8.Jan-Andolanka Charraharu

Leave a Reply:

Your email address will not be published. Required fields are marked *